piątek, 26 sierpień 2022 14:46

Źle spisz , przyczyn może być wiele

Oceń ten artykuł
(1 Głos)
catering Burak Dieta catering Burak Dieta pixabay

Zły sen jest częstym problemem wielu osób. Badania sugerują, że około 30% dorosłej populacji ma problemy z zasypianiem lub snem. Przyczyn tego stanu jest wiele. 

 

Niestety, problemy ze snem mogą prowadzić zarówno do łagodnych, jak i znacznie poważniejszych konsekwencji. Brak snu jest powiązany z krótkotrwałymi zmianami nastroju, a także z poważniejszymi problemami, takimi jak depresja i lęk.

Zadbaj o higienę snu

Jeśli masz problemy z zasypianiem każdej nocy, może być wiele różnych czynników przyczyniających się do tego stanu. Są jednak zasady, jakich musisz przestrzegać, aby poprawić komfort i jakość snu i zasypiania. Zrozumienie niektórych najczęstszych przyczyn złego snu może pomóc w zidentyfikowaniu czynników, które zakłócają odpoczynek. Jeżeli w porę znajdziesz przyczynę problemu, skuteczniej możesz uniknąć niektórym szkodliwym krótko i długoterminowym konsekwencjom braku snu. Oto niektóre z najważniejszych oznak, że Twój sen nie jest wystarczający, aby zregenerować organizm:

  • Zmęczenie w ciągu dnia
  • Trudności z koncentracją
  • Drażliwość
  • Zły humor 
  • Problemy z zasypianiem w nocy
  • Budzisz się więcej niż raz w nocy
  • Nie zasnąć przez dłuższy czas w nocy

Problemy ze snem często wynikają ze złej pory snu i rutyny nocnej. Zbyt duża stymulacja przed snem, oglądanie telewizji lub granie na telefonie tuż przed snem, zbyt późne wstawanie i picie nadmiaru płynów późnym wieczorem mogą utrudnić zasypianie lub zasypianie.

Wyeliminuj złe nawyki 

Najczęstszą przyczyną braku snu są złe nawyki i brak higieny snu. Jeśli złe nawyki związane ze snem mogą być przyczyną zaburzeń snu, możesz zrobić kilka rzeczy, które mogą pomóc Ci w zwalczeniu bezsenności. Oto kilka wskazówek: 

  • Ustal harmonogram snu. Idź spać o tej samej porze każdego wieczoru i wstawaj o tej samej porze każdego ranka.
  • Staraj się zrelaksować przed snem. Weź kąpiel, poczytaj książkę lub zrób ćwiczenia na głębokie oddychanie i lekkie rozciąganie. Kluczem jest regularne wykonywanie tych ćwiczeń na 30 minut przed pójściem spać. Pomoże to zasygnalizować umysłowi i ciału, że nadchodzi pora snu..
  • Nie pracuj w swojej sypialni. Często zdarza Ci się pracować na laptopie w sypialni? Jeżeli tak, może to utrudnić mózgowi skojarzenie pokoju ze snem. 
  • Unikaj ciężkich lub tłustych potraw wieczorem. Ten kawałek tłustej pizzy może mieć wpływ na twój układ trawienny, utrudniając odpoczynek. Trzymaj się lżejszych pokarmów, które zawierają dobrą mieszankę złożonych węglowodanów i białek i najlepiej skorzystaj z cateringu Burak Dieta
  • Zaciemnij dobrze swoją sypialnię. Zbyt dużo światła wpadającego z okna, lampy, a nawet fluoryzująca tarcza zegara może zakłócać sen. Wyłącz elektronikę w pokoju i zasuń zasłony lub rolety zaciemniające pokój. Pamiętaj, aby wyciszyć telefon. Światło emitowane przez takie urządzenia może również utrudniać zasypianie lub sen. 
  • Najlepsze miejsca na eventy w Warszawie. Przewodnik po topowych lokalizacjach
    Najlepsze miejsca na eventy w Warszawie. Przewodnik po topowych lokalizacjach

    Warszawa, dynamicznie rozwijająca się metropolia i centrum biznesowe Polski, oferuje szeroki wybór miejsc idealnych do organizacji różnorodnych eventów. Niezależnie od tego, czy planujesz konferencję, bankiet, spotkanie firmowe czy kameralny event, stolica ma wiele do zaoferowania. Oto przewodnik po topowych lokalizacjach na eventy w Warszawie, które zapewnią niezapomniane wrażenia i sukces każdego wydarzenia.

    Napisano środa, 22 maj 2024 21:51
  • Adriana Porowska nową wiceprezydentką Warszawy
    Adriana Porowska nową wiceprezydentką Warszawy

    W wyniku ostatnich wyborów samorządowych w Warszawie, doszło do istotnych zmian w składzie zarządu miasta. Jedną z najważniejszych zmian, jest mianowanie Adriany Porowskiej na stanowisko wiceprezydentki, co podkreśla świeże podejście do zarządzania miastem. Porowska, związana z ruchem Polska 2050, zyskała uznanie, dzięki swojemu zaangażowaniu w politykę społeczną oraz zdolności do pracy zespołowej.

    Napisano środa, 22 maj 2024 08:59
  • Wypadek na budowie w Warszawie - dwaj pracownicy poważnie ranni
    Wypadek na budowie w Warszawie - dwaj pracownicy poważnie ranni

    Na budowie 18 - kondygnacyjnego hotelu, przy ulicy Grenadierów na warszawskiej Pradze Południe, doszło do poważnego wypadku, w wyniku którego dwaj pracownicy spadli z 18. na 13. piętro. Incydent miał miejsce w godzinach porannych i skutkował poważnymi obrażeniami, obu poszkodowanych.

    Napisano wtorek, 21 maj 2024 13:27
  • Wybór idealnej taśmy samoprzylepnej - kluczowe czynniki do rozważenia
    Wybór idealnej taśmy samoprzylepnej - kluczowe czynniki do rozważenia

    Za każdym razem, gdy otwieramy paczkę, jesteśmy z nią w kontakcie. Taśma samoprzylepna to nieoceniony pomocnik w codziennych zadaniach - od pakowania prezentów, przez prace manualne, aż po profesjonalne zastosowania w logistyce i przemyśle. Ale czy kiedykolwiek zastanawiałeś się nad tym, jak wiele różnych rodzajów taśm samoprzylepnych istnieje na rynku?

    Napisano wtorek, 21 maj 2024 08:04
  • Klockownia na warszawskim Bemowie - nowa atrakcja dla dzieci
    Klockownia na warszawskim Bemowie - nowa atrakcja dla dzieci

    Warszawa, zyska niebawem nową atrakcję, która zrewolucjonizuje sposób, w jaki dzieci spędzają wolny czas. Już 1 czerwca, w Dzień Dziecka, na ulicy Górczewskiej 218 zostanie otwarte największe w Polsce centrum edukacyjno – rozrywkowe, skierowane do najmłodszych - Klockownia. Inicjatywa ta, zlokalizowana w miejscu byłego supermarketu Tesco, obiecuje dostarczyć dzieciom nieskończoną ilość radości i kreatywnego wyzwania.

    Napisano poniedziałek, 20 maj 2024 09:45