Opinie Polaków o zakupach online
Zanim powiemy więcej o powodach, dla których coraz więcej osób robi zakupy w internecie, warto w pierwszej kolejności poznać opinie Polaków. Jak się okazuje, są one w zdecydowanej większości pozytywne2. Niemal 90% e-konsumentów uważa zakupy online za wygodne i łatwe2. Co więcej, zdecydowana większość Polaków docenia fakt, że dają większe możliwości wyboru niż sklepy tradycyjne, a do tego zajmują mniej czasu i pozwalają generować większe oszczędności2.
A co e-kupujący sądzą o kwestii bezpieczeństwa? Również tutaj możemy mówić o pozytywnych opiniach2. Dla ponad połowy internautów zakupy w sieci są bezpieczne, a tylko 17% twierdzi, że wiążą się z jakimkolwiek ryzykiem2.
Do licznych zalet tej formy zamawiania produktów, o których wspominają Polacy, zaliczamy również darmowe i szybkie dostawy, atrakcyjne promocje, możliwość sprawdzenia opinii, a także bezpłatne zwroty produktów3.
Najważniejsze powody przenoszenia zakupów do internetu
Opinie to nie wszystko. Najczęstszym powodem, dla którego Polacy przenoszą zakupy do internetu jest fakt, że sklepy online są zawsze dostępne – również w przypadku różnego rodzaju obostrzeń pandemicznych4. Co więcej, wielu e-konsumentów uważa je za szybsze, tańsze oraz bezpieczniejsze od kupowania w punktach stacjonarnych4. Nie bez znaczenia jest również fakt, że zakupy online są wygodne dla osób pracujących zdalnie, których w ostatnim czasie przybyło4.
Warto także wspomnieć o czynnikach, które motywują Polaków do zamawiania produktów i usług przez internet5. Do tych najważniejszych, poza dostępnością sklepów online przez całą dobę, zaliczamy:
- brak konieczności jechania do sklepu stacjonarnego5;
- nieograniczony czas wyboru produktów lub usług5;
- atrakcyjniejsze ceny niż w sklepach tradycyjnych5;
- możliwość zrobienia zakupów, gdy sklepy stacjonarne są zamknięte5;
- łatwość porównywania ofert5;
- większy wybór niż w sklepach tradycyjnych5;
- dostęp do różnych form płatności online5.
Jak płacić wygodnie za zakupy online? Z Visa Mobile!
Wzrost popularności zakupów przez internet sprawia, że do dyspozycji e-konsumentów są różne formy płatności online, które zapewniają możliwość szybkiego oraz komfortowego finalizowania transakcji. Jedną z nich jest Visa Mobile, a więc usługa, dzięki której użytkownik może uniknąć podawania danych karty płatniczej, wprowadzania haseł czy wypełniania wielu pól formularza podczas płatności. Czyni to zakupy wygodnymi, łatwymi i szybkimi6.
Jak wykonać płatność online z Visa Mobile? W pierwszej kolejności należy uruchomić odpowiednią funkcję w mobilnej aplikacji bankowej albo pobrać oddzielną aplikację na telefon (ze sklepu dedykowanego konkretnemu systemowi operacyjnemu). Lista banków, które oferują usługę, znajduje się na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html (niektóre mogą wymagać aktualizacji aplikacji)6.
Po skonfigurowaniu Visa Mobile (to na tym etapie podaje się dane karty płatniczej, a także wprowadza numer telefonu czy adres e-mail) można już dokonywać płatności online. Należy w bramce płatniczej wybrać ikonę z tym rozwiązaniem, wpisać w wolne pole numer telefonu i zatwierdzić transakcję na smartfonie – proces ten jest zabezpieczany przez Visa6.
Artykuł powstał na zlecenie Visa Europe Limited.
Bibliografia:
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 10
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 72
- Raport E-Izby Mr & Mrs Commerce 2022, s. 23
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 93
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 77
- VISA, Visa Mobile – jak działa i jak skorzystać? 10.09.2021, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2021/09/10/visa-mobile-coto-1631263092784.html, dostęp: 9.08.2022