poniedziałek, 12 wrzesień 2022 08:40

Jak wykorzystać podcasty firmowe w marketingu?

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Podcasty firmowe  Podcasty firmowe  pixabay

Dobra strategia content marketingowa powinna zakładać nie tylko tworzenie treści pisanych lub graficznych.

Oprócz popularnych form promocyjnych, takich jak artykuły sponsorowane, marketing szeptany, e-booki czy artykułu SEO, warto dostarczyć odbiorcom inny rodzaj treści. Jedną ze skutecznych form marketingu są podcasty firmowe. Jakie korzyści mogą przynieść marce?

Czym tak naprawdę są podcasty firmowe?

Podcasty firmowe to nagrania audio, które można odsłuchiwać dzięki aplikacjom, takim jak Spotify, Apple Podcasts czy Pocket Casts. Przybierają różną formę – autor może dzielić się wiedzą lub rozmawiać z zaproszonymi gośćmi na dowolny temat, np. biznes, lifestyle, sport, zdrowie czy nowe technologie. Takie słuchowiska warto również uzupełniać o wersję wideo i opublikować np. na firmowym kanale w YouTube. Dzięki podcastom marki mogą komunikować się z odbiorcami w dowolnym miejscu i czasie – słuchacze mogą włączyć nagranie, kiedy tylko mają czas i ochotę: podczas spaceru, podróży czy sprzątania.

Reklama w podcastach – jak to robić dobrze?

Podcasty to doskonałe uzupełnienie innych form content marketingowych, takich jak blog firmowy, marketing szeptany, raporty, influencer marketing czy artykuły eksperckie. Nagrania audio sprawdzą się w przypadku niemal każdej branży. Reklama w nagraniach może mieć realny wpływ na sprzedaż produktów czy usług firmy. Jednak warto pamiętać, że promocja marki w podcastach różni się od innych form marketingu. Podobnie jak w przypadku marketingu szeptanego, reklama produktów i usług nie może być nachalna. Oferta marki musi zostać przedstawiona w bardzo naturalny sposób – w końcu na szali jest zaufanie odbiorców. Podcasty firmowe powinny inspirować słuchaczy, przyciągać atrakcyjnym przekazem, być dynamiczne, edukować czy bawić. Kluczem do sukcesu jest również regularność publikowania nagrań (np. raz w tygodniu). Dzięki temu marka może budować i podtrzymywać relacje z odbiorcami.

Czy podcasty firmowe sprzedają?

Podcasty są bardzo atrakcyjną formą działań marketingowych, która przybiera „ludzką” formę. Audycje internetowe nie tylko budują pozytywny wizerunek firmy, lecz także mają wpływ na sprzedaż produktów i usług marki. Aktywni słuchacze wykazują duży poziom akceptacji reklam w audycjach, dlatego marki mogą z sukcesem i w prosty sposób lokować swoje produkty czy oferować rabaty – a wszystko to w neutralnej i nienachalnej formie. Należy pamiętać, że treści promocyjne powinny być wplecione w kontekst i stanowić tylko element audycji, a nie stanowić jej główny aspekt. Tematyka powinna być dobrana do oczekiwań odbiorców i zakresu, w którym działa marka – tak, by mogła nie tylko nawiązać relacje z konsumentem, lecz także budować swój wizerunek jako eksperta.

  • Najlepsze miejsca na eventy w Warszawie. Przewodnik po topowych lokalizacjach
    Najlepsze miejsca na eventy w Warszawie. Przewodnik po topowych lokalizacjach

    Warszawa, dynamicznie rozwijająca się metropolia i centrum biznesowe Polski, oferuje szeroki wybór miejsc idealnych do organizacji różnorodnych eventów. Niezależnie od tego, czy planujesz konferencję, bankiet, spotkanie firmowe czy kameralny event, stolica ma wiele do zaoferowania. Oto przewodnik po topowych lokalizacjach na eventy w Warszawie, które zapewnią niezapomniane wrażenia i sukces każdego wydarzenia.

    Napisano środa, 22 maj 2024 21:51
  • Adriana Porowska nową wiceprezydentką Warszawy
    Adriana Porowska nową wiceprezydentką Warszawy

    W wyniku ostatnich wyborów samorządowych w Warszawie, doszło do istotnych zmian w składzie zarządu miasta. Jedną z najważniejszych zmian, jest mianowanie Adriany Porowskiej na stanowisko wiceprezydentki, co podkreśla świeże podejście do zarządzania miastem. Porowska, związana z ruchem Polska 2050, zyskała uznanie, dzięki swojemu zaangażowaniu w politykę społeczną oraz zdolności do pracy zespołowej.

    Napisano środa, 22 maj 2024 08:59
  • Wypadek na budowie w Warszawie - dwaj pracownicy poważnie ranni
    Wypadek na budowie w Warszawie - dwaj pracownicy poważnie ranni

    Na budowie 18 - kondygnacyjnego hotelu, przy ulicy Grenadierów na warszawskiej Pradze Południe, doszło do poważnego wypadku, w wyniku którego dwaj pracownicy spadli z 18. na 13. piętro. Incydent miał miejsce w godzinach porannych i skutkował poważnymi obrażeniami, obu poszkodowanych.

    Napisano wtorek, 21 maj 2024 13:27
  • Wybór idealnej taśmy samoprzylepnej - kluczowe czynniki do rozważenia
    Wybór idealnej taśmy samoprzylepnej - kluczowe czynniki do rozważenia

    Za każdym razem, gdy otwieramy paczkę, jesteśmy z nią w kontakcie. Taśma samoprzylepna to nieoceniony pomocnik w codziennych zadaniach - od pakowania prezentów, przez prace manualne, aż po profesjonalne zastosowania w logistyce i przemyśle. Ale czy kiedykolwiek zastanawiałeś się nad tym, jak wiele różnych rodzajów taśm samoprzylepnych istnieje na rynku?

    Napisano wtorek, 21 maj 2024 08:04
  • Klockownia na warszawskim Bemowie - nowa atrakcja dla dzieci
    Klockownia na warszawskim Bemowie - nowa atrakcja dla dzieci

    Warszawa, zyska niebawem nową atrakcję, która zrewolucjonizuje sposób, w jaki dzieci spędzają wolny czas. Już 1 czerwca, w Dzień Dziecka, na ulicy Górczewskiej 218 zostanie otwarte największe w Polsce centrum edukacyjno – rozrywkowe, skierowane do najmłodszych - Klockownia. Inicjatywa ta, zlokalizowana w miejscu byłego supermarketu Tesco, obiecuje dostarczyć dzieciom nieskończoną ilość radości i kreatywnego wyzwania.

    Napisano poniedziałek, 20 maj 2024 09:45