poniedziałek, 12 wrzesień 2022 08:40

Jak wykorzystać podcasty firmowe w marketingu?

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Podcasty firmowe  Podcasty firmowe  pixabay

Dobra strategia content marketingowa powinna zakładać nie tylko tworzenie treści pisanych lub graficznych.

Oprócz popularnych form promocyjnych, takich jak artykuły sponsorowane, marketing szeptany, e-booki czy artykułu SEO, warto dostarczyć odbiorcom inny rodzaj treści. Jedną ze skutecznych form marketingu są podcasty firmowe. Jakie korzyści mogą przynieść marce?

Czym tak naprawdę są podcasty firmowe?

Podcasty firmowe to nagrania audio, które można odsłuchiwać dzięki aplikacjom, takim jak Spotify, Apple Podcasts czy Pocket Casts. Przybierają różną formę – autor może dzielić się wiedzą lub rozmawiać z zaproszonymi gośćmi na dowolny temat, np. biznes, lifestyle, sport, zdrowie czy nowe technologie. Takie słuchowiska warto również uzupełniać o wersję wideo i opublikować np. na firmowym kanale w YouTube. Dzięki podcastom marki mogą komunikować się z odbiorcami w dowolnym miejscu i czasie – słuchacze mogą włączyć nagranie, kiedy tylko mają czas i ochotę: podczas spaceru, podróży czy sprzątania.

Reklama w podcastach – jak to robić dobrze?

Podcasty to doskonałe uzupełnienie innych form content marketingowych, takich jak blog firmowy, marketing szeptany, raporty, influencer marketing czy artykuły eksperckie. Nagrania audio sprawdzą się w przypadku niemal każdej branży. Reklama w nagraniach może mieć realny wpływ na sprzedaż produktów czy usług firmy. Jednak warto pamiętać, że promocja marki w podcastach różni się od innych form marketingu. Podobnie jak w przypadku marketingu szeptanego, reklama produktów i usług nie może być nachalna. Oferta marki musi zostać przedstawiona w bardzo naturalny sposób – w końcu na szali jest zaufanie odbiorców. Podcasty firmowe powinny inspirować słuchaczy, przyciągać atrakcyjnym przekazem, być dynamiczne, edukować czy bawić. Kluczem do sukcesu jest również regularność publikowania nagrań (np. raz w tygodniu). Dzięki temu marka może budować i podtrzymywać relacje z odbiorcami.

Czy podcasty firmowe sprzedają?

Podcasty są bardzo atrakcyjną formą działań marketingowych, która przybiera „ludzką” formę. Audycje internetowe nie tylko budują pozytywny wizerunek firmy, lecz także mają wpływ na sprzedaż produktów i usług marki. Aktywni słuchacze wykazują duży poziom akceptacji reklam w audycjach, dlatego marki mogą z sukcesem i w prosty sposób lokować swoje produkty czy oferować rabaty – a wszystko to w neutralnej i nienachalnej formie. Należy pamiętać, że treści promocyjne powinny być wplecione w kontekst i stanowić tylko element audycji, a nie stanowić jej główny aspekt. Tematyka powinna być dobrana do oczekiwań odbiorców i zakresu, w którym działa marka – tak, by mogła nie tylko nawiązać relacje z konsumentem, lecz także budować swój wizerunek jako eksperta.

  • Rolety okienne i plisy - funkcjonalność i estetyka w jednym
    Rolety okienne i plisy - funkcjonalność i estetyka w jednym

    Rolety okienne i plisy to dwa rodzaje osłon okiennych, które cieszą się coraz większą popularnością. Oba rozwiązania mają wiele zalet, które sprawiają, że są idealne do każdego domu i biura.

    Napisano piątek, 01 grudzień 2023 09:58
  • Nabycie nieruchomości na licytacji komorniczej
    Nabycie nieruchomości na licytacji komorniczej

    Nabycie nieruchomości na licytacji komorniczej może być atrakcyjnym sposobem na zakup domu lub mieszkania za znacznie niższą cenę niż na rynku pierwotnym lub wtórnym. Proces ten jednak nie jest pozbawiony ryzyka. Poniżej przedstawiamy najważniejsze zalety i wady tej formy nabycia nieruchomości.

    Napisano wtorek, 28 listopad 2023 12:04
  • Czerwona bransoletka
    Czerwona bransoletka

    Czerwona bransoletka to biżuteria, którą warto nosić na co dzień. Okazuje się, że błyskotka tego typu może przynosić szczęście, dlatego wzbudza ogromne zainteresowanie wśród kobiet. Jaką bransoletkę wybrać? Czym cechują się czerwone bransoletki?

    Napisano wtorek, 28 listopad 2023 12:01
  • Drgawki gorączkowe u dziecka - czym są i jak udzielić pierwszej pomocy?
    Drgawki gorączkowe u dziecka - czym są i jak udzielić pierwszej pomocy?

    Drgawki gorączkowe u dzieci są zjawiskiem, które może wywoływać niepokój wśród rodziców i opiekunów. Oto szczegółowy artykuł, który wyjaśnia, co to są drgawki gorączkowe, ich przyczyny, objawy, postępowanie w przypadku ich wystąpienia oraz ogólne ryzyko i statystyki dotyczące tego stanu.

    Napisano piątek, 24 listopad 2023 19:17
  • Kancelaria doradztwa restrukturyzacyjnego i upadłościowego
    Kancelaria doradztwa restrukturyzacyjnego i upadłościowego

    Pandemia, wojna za naszą wschodnią granicą, inflacja, postępujące zmiany klimatyczne – w ostatnich latach przedsiębiorcy i rolnicy w Polsce nie mają łatwo. Rosnące koszty prowadzenia działalności sprawiają, że wiele osób decyduje się na zamknięcie działalności lub restrukturyzację firmy. Tylko w 2022 roku do rejestru CEIDG wpłynęło 152 tys. wniosków o likwidację. Niezależnie od tego, czy przygotowujesz postępowanie upadłościowe czy restrukturyzację – warto przez ten proces przejść przy asyście prawnika.

    Napisano czwartek, 23 listopad 2023 09:54