poniedziałek, 12 wrzesień 2022 08:40

Jak wykorzystać podcasty firmowe w marketingu?

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Podcasty firmowe  Podcasty firmowe  pixabay

Dobra strategia content marketingowa powinna zakładać nie tylko tworzenie treści pisanych lub graficznych.

Oprócz popularnych form promocyjnych, takich jak artykuły sponsorowane, marketing szeptany, e-booki czy artykułu SEO, warto dostarczyć odbiorcom inny rodzaj treści. Jedną ze skutecznych form marketingu są podcasty firmowe. Jakie korzyści mogą przynieść marce?

Czym tak naprawdę są podcasty firmowe?

Podcasty firmowe to nagrania audio, które można odsłuchiwać dzięki aplikacjom, takim jak Spotify, Apple Podcasts czy Pocket Casts. Przybierają różną formę – autor może dzielić się wiedzą lub rozmawiać z zaproszonymi gośćmi na dowolny temat, np. biznes, lifestyle, sport, zdrowie czy nowe technologie. Takie słuchowiska warto również uzupełniać o wersję wideo i opublikować np. na firmowym kanale w YouTube. Dzięki podcastom marki mogą komunikować się z odbiorcami w dowolnym miejscu i czasie – słuchacze mogą włączyć nagranie, kiedy tylko mają czas i ochotę: podczas spaceru, podróży czy sprzątania.

Reklama w podcastach – jak to robić dobrze?

Podcasty to doskonałe uzupełnienie innych form content marketingowych, takich jak blog firmowy, marketing szeptany, raporty, influencer marketing czy artykuły eksperckie. Nagrania audio sprawdzą się w przypadku niemal każdej branży. Reklama w nagraniach może mieć realny wpływ na sprzedaż produktów czy usług firmy. Jednak warto pamiętać, że promocja marki w podcastach różni się od innych form marketingu. Podobnie jak w przypadku marketingu szeptanego, reklama produktów i usług nie może być nachalna. Oferta marki musi zostać przedstawiona w bardzo naturalny sposób – w końcu na szali jest zaufanie odbiorców. Podcasty firmowe powinny inspirować słuchaczy, przyciągać atrakcyjnym przekazem, być dynamiczne, edukować czy bawić. Kluczem do sukcesu jest również regularność publikowania nagrań (np. raz w tygodniu). Dzięki temu marka może budować i podtrzymywać relacje z odbiorcami.

Czy podcasty firmowe sprzedają?

Podcasty są bardzo atrakcyjną formą działań marketingowych, która przybiera „ludzką” formę. Audycje internetowe nie tylko budują pozytywny wizerunek firmy, lecz także mają wpływ na sprzedaż produktów i usług marki. Aktywni słuchacze wykazują duży poziom akceptacji reklam w audycjach, dlatego marki mogą z sukcesem i w prosty sposób lokować swoje produkty czy oferować rabaty – a wszystko to w neutralnej i nienachalnej formie. Należy pamiętać, że treści promocyjne powinny być wplecione w kontekst i stanowić tylko element audycji, a nie stanowić jej główny aspekt. Tematyka powinna być dobrana do oczekiwań odbiorców i zakresu, w którym działa marka – tak, by mogła nie tylko nawiązać relacje z konsumentem, lecz także budować swój wizerunek jako eksperta.

  • Kierowca taksówki w Warszawie oskarżony o gwałt!
    Kierowca taksówki w Warszawie oskarżony o gwałt!

    Do poważnego przestępstwa doszło w nocy z 17 na 18 listopada na Białołęce w Warszawie. Kierowca taksówki, zamówionej przez popularną aplikację, został aresztowany pod zarzutem zgwałcenia 30-letniej kobiety. Podejrzany, 42-letni obywatel Gruzji, miał wykorzystać stan bezradności ofiary, która znajdowała się pod wpływem leków i alkoholu.

    Napisano czwartek, 21 listopad 2024 10:45
  • Zakupy spożywcze – wygoda i jakość na wyciągnięcie ręki
    Zakupy spożywcze – wygoda i jakość na wyciągnięcie ręki

    Zakupy spożywcze stały się nieodłącznym elementem codzienności, a dzięki rozwojowi technologii możemy teraz cieszyć się nimi w jeszcze bardziej komfortowy sposób. Internetowe sklepy spożywcze, takie jak E.Leclerc Warszawa, oferują wygodne rozwiązania, które zadowolą nawet najbardziej wymagających klientów. Jakie korzyści płyną z zakupów online i dlaczego warto wybrać delikatesy internetowe?

    Napisano środa, 20 listopad 2024 18:50
  • Przyjaciele Kawy i Sage w Warszawie - nowy wymiar kawowego doświadczenia
    Przyjaciele Kawy i Sage w Warszawie - nowy wymiar kawowego doświadczenia

    Na mapie warszawskich smakoszy pojawiło się wyjątkowe miejsce, które z pewnością przyciągnie również uwagę prawdziwych koneserów kawy i entuzjastów nowoczesnych technologii. Specjalistyczny sklep Przyjaciele Kawy, znany z pasji do najwyższej jakości ziaren oraz zaawansowanego sprzętu do parzenia, rozpoczął współpracę z marką Sage, producentem prestiżowych ekspresów, cieszących się uznaniem na całym świecie.

    Napisano środa, 20 listopad 2024 11:53
  • Kolejarze organizują protest w Warszawie
    Kolejarze organizują protest w Warszawie

    Dziś w Warszawie,  odbędzie się protest Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych, który zwróci uwagę na kwestie bezpieczeństwa, konkurencyjności oraz przyszłości polskiego transportu kolejowego. Protest ma miejsce przed Ministerstwem Infrastruktury i potrwa do 13:30.

    Napisano środa, 20 listopad 2024 09:46
  • Wypadek na ulicy Radzymińskiej w Warszawie
    Wypadek na ulicy Radzymińskiej w Warszawie

    Do poważnego zdarzenia, doszło na ulicy Radzymińskiej w Warszawie. Zderzenie dwóch samochodów osobowych, spowodowało poważne utrudnienia w ruchu. Na miejscu interweniowały służby ratunkowe, w tym pogotowie i policja.

    Napisano wtorek, 19 listopad 2024 10:40