Oprócz popularnych form promocyjnych, takich jak artykuły sponsorowane, marketing szeptany, e-booki czy artykułu SEO, warto dostarczyć odbiorcom inny rodzaj treści. Jedną ze skutecznych form marketingu są podcasty firmowe. Jakie korzyści mogą przynieść marce?
Czym tak naprawdę są podcasty firmowe?
Podcasty firmowe to nagrania audio, które można odsłuchiwać dzięki aplikacjom, takim jak Spotify, Apple Podcasts czy Pocket Casts. Przybierają różną formę – autor może dzielić się wiedzą lub rozmawiać z zaproszonymi gośćmi na dowolny temat, np. biznes, lifestyle, sport, zdrowie czy nowe technologie. Takie słuchowiska warto również uzupełniać o wersję wideo i opublikować np. na firmowym kanale w YouTube. Dzięki podcastom marki mogą komunikować się z odbiorcami w dowolnym miejscu i czasie – słuchacze mogą włączyć nagranie, kiedy tylko mają czas i ochotę: podczas spaceru, podróży czy sprzątania.
Reklama w podcastach – jak to robić dobrze?
Podcasty to doskonałe uzupełnienie innych form content marketingowych, takich jak blog firmowy, marketing szeptany, raporty, influencer marketing czy artykuły eksperckie. Nagrania audio sprawdzą się w przypadku niemal każdej branży. Reklama w nagraniach może mieć realny wpływ na sprzedaż produktów czy usług firmy. Jednak warto pamiętać, że promocja marki w podcastach różni się od innych form marketingu. Podobnie jak w przypadku marketingu szeptanego, reklama produktów i usług nie może być nachalna. Oferta marki musi zostać przedstawiona w bardzo naturalny sposób – w końcu na szali jest zaufanie odbiorców. Podcasty firmowe powinny inspirować słuchaczy, przyciągać atrakcyjnym przekazem, być dynamiczne, edukować czy bawić. Kluczem do sukcesu jest również regularność publikowania nagrań (np. raz w tygodniu). Dzięki temu marka może budować i podtrzymywać relacje z odbiorcami.
Czy podcasty firmowe sprzedają?
Podcasty są bardzo atrakcyjną formą działań marketingowych, która przybiera „ludzką” formę. Audycje internetowe nie tylko budują pozytywny wizerunek firmy, lecz także mają wpływ na sprzedaż produktów i usług marki. Aktywni słuchacze wykazują duży poziom akceptacji reklam w audycjach, dlatego marki mogą z sukcesem i w prosty sposób lokować swoje produkty czy oferować rabaty – a wszystko to w neutralnej i nienachalnej formie. Należy pamiętać, że treści promocyjne powinny być wplecione w kontekst i stanowić tylko element audycji, a nie stanowić jej główny aspekt. Tematyka powinna być dobrana do oczekiwań odbiorców i zakresu, w którym działa marka – tak, by mogła nie tylko nawiązać relacje z konsumentem, lecz także budować swój wizerunek jako eksperta.