poniedziałek, 12 wrzesień 2022 08:40

Jak wykorzystać podcasty firmowe w marketingu?

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Podcasty firmowe  Podcasty firmowe  pixabay

Dobra strategia content marketingowa powinna zakładać nie tylko tworzenie treści pisanych lub graficznych.

Oprócz popularnych form promocyjnych, takich jak artykuły sponsorowane, marketing szeptany, e-booki czy artykułu SEO, warto dostarczyć odbiorcom inny rodzaj treści. Jedną ze skutecznych form marketingu są podcasty firmowe. Jakie korzyści mogą przynieść marce?

Czym tak naprawdę są podcasty firmowe?

Podcasty firmowe to nagrania audio, które można odsłuchiwać dzięki aplikacjom, takim jak Spotify, Apple Podcasts czy Pocket Casts. Przybierają różną formę – autor może dzielić się wiedzą lub rozmawiać z zaproszonymi gośćmi na dowolny temat, np. biznes, lifestyle, sport, zdrowie czy nowe technologie. Takie słuchowiska warto również uzupełniać o wersję wideo i opublikować np. na firmowym kanale w YouTube. Dzięki podcastom marki mogą komunikować się z odbiorcami w dowolnym miejscu i czasie – słuchacze mogą włączyć nagranie, kiedy tylko mają czas i ochotę: podczas spaceru, podróży czy sprzątania.

Reklama w podcastach – jak to robić dobrze?

Podcasty to doskonałe uzupełnienie innych form content marketingowych, takich jak blog firmowy, marketing szeptany, raporty, influencer marketing czy artykuły eksperckie. Nagrania audio sprawdzą się w przypadku niemal każdej branży. Reklama w nagraniach może mieć realny wpływ na sprzedaż produktów czy usług firmy. Jednak warto pamiętać, że promocja marki w podcastach różni się od innych form marketingu. Podobnie jak w przypadku marketingu szeptanego, reklama produktów i usług nie może być nachalna. Oferta marki musi zostać przedstawiona w bardzo naturalny sposób – w końcu na szali jest zaufanie odbiorców. Podcasty firmowe powinny inspirować słuchaczy, przyciągać atrakcyjnym przekazem, być dynamiczne, edukować czy bawić. Kluczem do sukcesu jest również regularność publikowania nagrań (np. raz w tygodniu). Dzięki temu marka może budować i podtrzymywać relacje z odbiorcami.

Czy podcasty firmowe sprzedają?

Podcasty są bardzo atrakcyjną formą działań marketingowych, która przybiera „ludzką” formę. Audycje internetowe nie tylko budują pozytywny wizerunek firmy, lecz także mają wpływ na sprzedaż produktów i usług marki. Aktywni słuchacze wykazują duży poziom akceptacji reklam w audycjach, dlatego marki mogą z sukcesem i w prosty sposób lokować swoje produkty czy oferować rabaty – a wszystko to w neutralnej i nienachalnej formie. Należy pamiętać, że treści promocyjne powinny być wplecione w kontekst i stanowić tylko element audycji, a nie stanowić jej główny aspekt. Tematyka powinna być dobrana do oczekiwań odbiorców i zakresu, w którym działa marka – tak, by mogła nie tylko nawiązać relacje z konsumentem, lecz także budować swój wizerunek jako eksperta.

  • Warszawa: Narodowy Dzień Sportu, w najbliższą niedzielę
    Warszawa: Narodowy Dzień Sportu, w najbliższą niedzielę

    W nadchodzącą niedzielę, na terenie błoni Stadionu Narodowego, odbędzie się wyjątkowe wydarzenie, które zgromadzi miłośników sportu. Jest to 12. edycja Narodowego Dnia Sportu, podczas której uczestnicy będą mieli okazję nie tylko świętować, ale i aktywnie uczestniczyć w różnorodnych dyscyplinach sportowych. Wydarzenie to, organizowane przez Fundację Zwalcz Nudę, zapowiada się jako festiwal ruchu, zdrowia i rodzinnej zabawy.

    Napisano piątek, 13 wrzesień 2024 08:18
  • Mężczyzna z Nigerii zatrzymany za przemyt narkotyków na lotnisku Chopina w Warszawie
    Mężczyzna z Nigerii zatrzymany za przemyt narkotyków na lotnisku Chopina w Warszawie

    Na warszawskim lotnisku Chopina, Funkcjonariusze Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) podczas rutynowej kontroli zatrzymali mężczyznę, który zachowywał się nerwowo i odpowiadał niespójnie na pytania dotyczące jego podróży. Zatrzymany okazał się 31-letni obywatel Nigerii, który jak się okazało, próbował przemycić znaczne ilości kokainy.

    Napisano czwartek, 12 wrzesień 2024 08:41
  • Warszawa: Zatrzymanie 41-letniego mężczyzny za przemoc, kradzież i posiadanie narkotyków
    Warszawa: Zatrzymanie 41-letniego mężczyzny za przemoc, kradzież i posiadanie narkotyków

    W Warszawie doszło do serii poważnych naruszeń prawa przez 41-letniego mężczyznę, który usiłował uniknąć odpowiedzialności karnej pomimo nałożonego dozoru policyjnego. Mieszkaniec stolicy naraził się na szereg zarzutów, które obejmowały kradzież samochodu, naruszenie nietykalności cielesnej oraz posiadanie narkotyków.

    Napisano środa, 11 wrzesień 2024 08:08
  • Warszawa: Nie kursuje druga linia metra. Akcja policji
    Warszawa: Nie kursuje druga linia metra. Akcja policji

    W dniu dzisiejszym pasażerowie korzystający z linii metra M2 w Warszawie napotkali na znaczące utrudnienia. Niektóre stacje zostały ewakuowane, a ruch pociągów na kluczowych odcinkach drugiej linii został wstrzymany. Warszawski Transport Publiczny (WTP) zareagował na te wydarzenia, wprowadzając środki zaradcze, w tym uruchomienie komunikacji zastępczej.

    Napisano wtorek, 10 wrzesień 2024 10:12
  • Koniec epoki McDonald's przy ulicy Ostrobramskiej w Warszawie
    Koniec epoki McDonald's przy ulicy Ostrobramskiej w Warszawie

    Zamknięcie jednej z najbardziej charakterystycznych restauracji McDonald's w Warszawie stanowi znaczący moment w historii miejskiej gastronomii. Restauracja przy ulicy Ostrobramskiej 71, która przez blisko trzy dekady serwowała amerykańskie jedzenie w wyjątkowo stylizowanym wnętrzu, zakończyła swoją działalność.

    Napisano poniedziałek, 09 wrzesień 2024 09:25