poniedziałek, 12 wrzesień 2022 08:40

Jak wykorzystać podcasty firmowe w marketingu?

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Podcasty firmowe  Podcasty firmowe  pixabay

Dobra strategia content marketingowa powinna zakładać nie tylko tworzenie treści pisanych lub graficznych.

Oprócz popularnych form promocyjnych, takich jak artykuły sponsorowane, marketing szeptany, e-booki czy artykułu SEO, warto dostarczyć odbiorcom inny rodzaj treści. Jedną ze skutecznych form marketingu są podcasty firmowe. Jakie korzyści mogą przynieść marce?

Czym tak naprawdę są podcasty firmowe?

Podcasty firmowe to nagrania audio, które można odsłuchiwać dzięki aplikacjom, takim jak Spotify, Apple Podcasts czy Pocket Casts. Przybierają różną formę – autor może dzielić się wiedzą lub rozmawiać z zaproszonymi gośćmi na dowolny temat, np. biznes, lifestyle, sport, zdrowie czy nowe technologie. Takie słuchowiska warto również uzupełniać o wersję wideo i opublikować np. na firmowym kanale w YouTube. Dzięki podcastom marki mogą komunikować się z odbiorcami w dowolnym miejscu i czasie – słuchacze mogą włączyć nagranie, kiedy tylko mają czas i ochotę: podczas spaceru, podróży czy sprzątania.

Reklama w podcastach – jak to robić dobrze?

Podcasty to doskonałe uzupełnienie innych form content marketingowych, takich jak blog firmowy, marketing szeptany, raporty, influencer marketing czy artykuły eksperckie. Nagrania audio sprawdzą się w przypadku niemal każdej branży. Reklama w nagraniach może mieć realny wpływ na sprzedaż produktów czy usług firmy. Jednak warto pamiętać, że promocja marki w podcastach różni się od innych form marketingu. Podobnie jak w przypadku marketingu szeptanego, reklama produktów i usług nie może być nachalna. Oferta marki musi zostać przedstawiona w bardzo naturalny sposób – w końcu na szali jest zaufanie odbiorców. Podcasty firmowe powinny inspirować słuchaczy, przyciągać atrakcyjnym przekazem, być dynamiczne, edukować czy bawić. Kluczem do sukcesu jest również regularność publikowania nagrań (np. raz w tygodniu). Dzięki temu marka może budować i podtrzymywać relacje z odbiorcami.

Czy podcasty firmowe sprzedają?

Podcasty są bardzo atrakcyjną formą działań marketingowych, która przybiera „ludzką” formę. Audycje internetowe nie tylko budują pozytywny wizerunek firmy, lecz także mają wpływ na sprzedaż produktów i usług marki. Aktywni słuchacze wykazują duży poziom akceptacji reklam w audycjach, dlatego marki mogą z sukcesem i w prosty sposób lokować swoje produkty czy oferować rabaty – a wszystko to w neutralnej i nienachalnej formie. Należy pamiętać, że treści promocyjne powinny być wplecione w kontekst i stanowić tylko element audycji, a nie stanowić jej główny aspekt. Tematyka powinna być dobrana do oczekiwań odbiorców i zakresu, w którym działa marka – tak, by mogła nie tylko nawiązać relacje z konsumentem, lecz także budować swój wizerunek jako eksperta.

  • Policjanci odzyskali skradzione porsche na warszawskim Wilanowie
    Policjanci odzyskali skradzione porsche na warszawskim Wilanowie

    Funkcjonariusze Wydziału Wywiadowczo-Patrolowego w Warszawie dokonali udanej interwencji, odzyskując luksusowy samochód marki Porsche Panamera, który został skradziony. Zatrzymanie 41-letniego mężczyzny oraz odzyskanie pojazdu o wartości ponad 200 tys. zł, było możliwe dzięki współpracy z policjantami z Lublina oraz spostrzegawczości stołecznych wywiadowców.

    Napisano wtorek, 03 grudzień 2024 11:51
  • Zakończono oględziny pogorzeliska Marywilska 44 na Białołęce
    Zakończono oględziny pogorzeliska Marywilska 44 na Białołęce

    Tragiczny pożar Centrum Handlowego przy ul. Marywilskiej 44, na warszawskiej Białołęce, który wybuchł 12 maja 2024 roku, pochłonął ogromny majątek i pozbawił pracy ponad 700 osób. Po 200 dniach intensywnych działań służb, obejmujących oględziny terenu o powierzchni 6 hektarów, zakończono pierwszy etap śledztwa. Zabezpieczono mienie o znacznej wartości oraz zgromadzono materiał dowodowy kluczowy dla dalszych prac.

    Napisano poniedziałek, 02 grudzień 2024 11:09
  • Warszawa rozszerza wsparcie zdrowia psychicznego na lata 2024-2030
    Warszawa rozszerza wsparcie zdrowia psychicznego na lata 2024-2030

    Warszawscy radni, przyjęli nową edycję Warszawskiego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego na lata 2024-2030. Nowy plan, zakłada dalsze działania na rzecz ochrony zdrowia psychicznego mieszkańców stolicy, w tym wsparcie dzieci, młodzieży oraz dorosłych w kryzysach psychicznych.

    Napisano piątek, 29 listopad 2024 11:07
  • Warszawa - 48-latek upijał ofiary, a potem je okradał
    Warszawa - 48-latek upijał ofiary, a potem je okradał

    Funkcjonariusze z warszawskiej komendy na Ochocie, zatrzymali mężczyznę, podejrzanego o serię kradzieży w okolicach Dworca Zachodniego. 48-letni mężczyzna, stosował niecodzienny sposób działania - upijał swoje ofiary alkoholem, a następnie zabierał ich bagaże, dokumenty i pieniądze. Śledztwo w tej sprawie, prowadzi Prokuratura Rejonowa Warszawa Ochota.

    Napisano czwartek, 28 listopad 2024 11:20
  • Profesjonalne niszczenie dokumentów w Warszawie – zapewnij bezpieczeństwo swojej dokumentacji
    Profesjonalne niszczenie dokumentów w Warszawie – zapewnij bezpieczeństwo swojej dokumentacji

    W dzisiejszych czasach, gdy ochrona danych i bezpieczeństwo informacji mają kluczowe znaczenie, profesjonalne niszczenie dokumentów to nie tylko usługa – to konieczność. W Warszawie coraz więcej firm szuka skutecznych rozwiązań, aby bezpiecznie utylizować dokumenty, chronić poufne informacje i zapobiegać wyciekom danych. W tym artykule znajdziesz wszystko, co musisz wiedzieć o niszczeniu dokumentów w Warszawie, aby zapewnić pełne bezpieczeństwo swojej dokumentacji.

    Napisano czwartek, 28 listopad 2024 09:08