Zmiany na ulicy Grzybowskiej
Ulica Grzybowska zostanie wyposażona w nowe chodniki po obu stronach, a także w drogi dla rowerów i wyznaczone na jezdni pasy rowerowe. Segment od ulicy Towarowej do alei Jana Pawła będzie miał dwie jezdnie rozdzielone wyspą, z jednym pasem ruchu na każdej jezdni i dodatkowymi pasami do skrętu w rejonach skrzyżowań. Dalsza część, od ulicy Towarowej do ulicy Karolkowej, pozostanie jednojezdniowa, ale z dwoma pasami ruchu. Poprawie ulegnie również organizacja parkowania pojazdów, co zwiększy bezpieczeństwo i ułatwi poruszanie się po drodze.
Zieleń wzdłuż ulicy Grzybowskiej
Jednym z kluczowych elementów inwestycji, jest wprowadzenie większej ilości zieleni miejskiej. Wzdłuż ulicy pojawi się ponad 100 nowych drzew, głównie klonów polnych, a także kilkadziesiąt drzewo-krzewów świdośliwy drzewiastej. Dodatkowo, wśród 13 tysięcy krzewów znajdą się róże, porzeczki alpejskie i trzmieliny. Tereny zielone będą harmonijnie współgrać z nową infrastrukturą chodników i ścieżek rowerowych, nie wpływając negatywnie na przepustowość ulicy.
Nowa infrastruktura techniczna
Projekt przewiduje także rozbudowę i modernizację infrastruktury technicznej, w tym sieci wodociągowej, cieplnej, elektroenergetycznej, sygnalizacji świetlnej oraz kanalizacji teletechnicznej. Nowo zaprojektowana kanalizacja deszczowa zapewni efektywne odprowadzanie wód opadowych, co jest kluczowe dla ograniczenia ryzyka powodziowego. Nowoczesne oświetlenie uliczne zwiększy bezpieczeństwo i widoczność, a specjalnie doświetlone przejścia dla pieszych poprawią komfort i bezpieczeństwo użytkowników drogi.
Finansowanie i wpływ na lokalną społeczność
Rozbudowa ulicy Grzybowskiej zostanie sfinansowana wspólnie przez miasto stołeczne Warszawa oraz przez prywatnych inwestorów i deweloperów, realizujących inwestycje przy tej ulicy. Zmiany te mają nie tylko poprawić estetykę i funkcjonalność ulicy, ale także znacząco przyczynić się do podniesienia jakości życia mieszkańców i użytkowników przestrzeni miejskiej.
Źródło: UM Warszawa, TVNWARSZAWA