W powietrzu już wyraźnie czuć atmosferę świąteczną, a w domach pojawiają się dekoracje, które mają przywołać niesamowity nastrój. Coraz częściej również w różnego rodzaju firmach dba się o odpowiednią atmosferę w okolicy Świąt Bożego Narodzenia, a tradycją staje się organizacja firmowej Wigilii. Jak do tego podejść i w jaki sposób zorganizować takie przyjęcie dla pracowników?
Organizacja firmowej Wigilii – czy warto?
Pomysły na firmową Wigilię można znaleźć w wielu miejscach. Inspiracją do tego mogą być np. artykuły umieszczone w sieci, a także wspólnie ustalone z pracownikami kwestie, czy nawet luźne rozmowy ze znajomymi. Przed organizacją tego wydarzenia warto jednak zastanowić się, czy faktycznie będzie to dobre rozwiązanie.
Jak się okazuje, spotkanie przedświąteczna organizowane dla pracowników ma wiele zalet. Jedną z nich jest to, że można odetchnąć od natłoku pracy. Takie uroczystości pozwalają też zintegrować ze sobą zespół pracowników, którzy niejednokrotnie nie często mają czas na spotkania poza pracą i lepsze poznanie się. Wpływa to zatem na ich wzajemne relacje na stopie prywatnej, ale i zawodowej. Lepiej zintegrowany zespół, lepiej współpracuje ze sobą. Jest to też zawsze miły gest w stronę pracowników, którzy w ten sposób mogą poczuć się docenieni.
Jak zorganizować Wigilię firmową – najważniejsze informacje?
Kiedy już zapadnie decyzja o organizacji firmowej Wigilii, należy zabrać się za sprawy związane z jej przygotowaniem. Przede wszystkim dobrze jest określić liczbę osób, która będzie w niej brała udział. Dobrze jest się także zastanowić, czy będzie to wydarzenie wyłącznie dla pracowników, czy także dla ich rodzin. Kolejną kwestią jest to, czy uroczystość będzie organizowana na terenie firmy czy w wynajętym lokalu. W przypadku lokali jedzenie często jest zamawiane właśnie tam. Organizując Wigilię w pracy można też się umówić, że oprócz cateringu, ktoś kto będzie chętny samodzielnie przygotuje ciasto czy przekąskę.
Czy na Wigilii firmowej powinny być prezenty?
Sporym zainteresowaniem cieszy się temat wręczania pracownikom prezentów w czasie firmowej Wigilii. Nie ma tutaj jednego, uniwersalnego rozwiązania. Często praktykowanym rozwiązaniem jest dawanie w tym dniu pracowniom premii świątecznych. Czasami oprócz premii są przygotowywane także różne drobne upominki np. kosze ze słodyczami, herbatami i kawami. Niekiedy pracodawcy zamiast gotówki dają pracownikom vouchery do określonych miejsc np. do sklepów lub do hoteli czy spa. Zazwyczaj jeżeli dawane są premie, to ich wysokość zależy od zaangażowania i osiągnięć poszczególnych pracowników.
Gdy Wigilia organizowana jest również dla rodzin pracowników, na drobne upominki mogą liczyć także dzieci i współmałżonkowie pracowników. Często dla dzieci są to słodycze lub jakieś drobne zabawki. Natomiast współmałżonkowie dostają symboliczny podarunek, który ma im sprawić przyjemność.