Każdy odpad wymaga odrębnej segregacji, a co za tym idzie, konieczności wywiezienia poszczególnych segmentów gruzu, odpadów komunalnych, mebli, papieru i tektury, szkła, odpadów zmieszanych, plastiku i tworzyw sztucznych, odpadów elektrycznych (elektrośmieci) czy odpadów zielonych, w inne miejsca i na inne składowiska.
Jak zatem dobrać odpowiedni kontener podczas realizacji remontu mieszkania lub domu? Czy wynajem kontenera na gruz w Warszawie to problematyczna kwestia i wymaga wcześniejszego przygotowania miejsca pod jego ustawienie? Na co zwrócić uwagę przy doborze wielkości kontenera na gruz, kiedy odpady są różnego rodzaju?
Jaką wielkość kontenera wybrać, realizując remont mieszkania, a jaką domu?
Wynajem kontenera na gruz w Warszawie, przez osoby prywatne, najczęściej opiewa się w granicach pojemnościowych do 12 m3. Big Bag o pojemności 1 m3, który cechuje się miękkimi jak na swój wyrób ścianami, może być postawiony bez jakiegokolwiek zgłoszenia i zapełniony w jeden dzień. Bez problemu pomieści gruz i odpady ze skutej glazury w łazience, starych tapet zerwanych z całego mieszkania, czy boazerię.
Do większych remontów mieszkania przydatne okażą się pojemniki od 3 m3, ponieważ są one w stanie wywieźć elementy starych mebli i zabudowań, skute ściany działowe, tynki, kafle lub posadzki z całego mieszkania, a także schody, drabiny czy balustrady z mieszkań mających antresole. Kiedy remont dotyczy domu lub jego budowy, inwestorzy prywatni mogą zamówić nawet większy pojemnościowo kontener - do 40 m3, aby po wypełnianiu mniejszych pojemności, nie wymieniać go na kolejny i nowy. Taki kontener również nikomu nie będzie zawadzał (postawiony na działce właścicieli), co w przypadku wynajmu kontenera pod bloki mieszkalne, może wiązać się z utrudnieniem komunikacji innych osób, służb, czy wspólnoty mieszkaniowej.
Remont mieszkania, zakładając mniejsze pojemnościowo zbiorniki, powinien być także dość szybko zapełniony i wywieziony - ze względu na konieczność zachowania czystości i przepustowości komunikacyjnej w okolicy. Przy remoncie domu, kontener może stać na działce nawet miesiąc, nie spiesząc się w kwestii jego wywiezienia.
Na ile czasu można wynająć kontener?
Remont mieszkania to okazja, aby zrealizować ofertę na wynajem kontenera na gruz w Warszawie. Aby tego dokonać, należy telefonicznie lub za sprawą usługi zamówienia kontenera online (na bazie strony internetowej), wybrać odpowiednią wielkość i rodzaj składowanych odpadów, określając dzień i godzinę przywiezienia kontenera na miejsce. Taka usługa realizowana jest na 7 dni i określa wynajem kontenera, w łącznej kwocie jednorazowego wynajmu. Wynajem trwa dosłownie 5 minut, a czas w jakim jest sprowadzany na określony adres, zajmuje 1 dzień roboczy lub kilka dni, w zależności od sezonu i dostępności wolnych pojemników.
Wynajem kontenera na gruz w Warszawie i okolicy - koszty
Wynajmując kontener na gruz w Warszawie i okolicy, trzeba liczyć się z kosztem od 280 - 1700 zł za pojemnik, adekwatnie do jego wielkości. Big Bag o pojemności 1m3 będzie wynosił najmniej, za 7 dni, natomiast kontenery 15 m3 i więcej - najwyższą stawkę. Remontując mieszkanie, można co pewien czas wynająć pojemnościowo najmniejsze pojemniki na 3 lub 7 m3, wypełniając je innego rodzaju odpadami. Za pierwszym razem można wywieźć w kontenerze stare meble i wyposażenie mieszkania, a przy odbieraniu kontenera wymienić go na nowy - pusty, i uzupełnić już go gruzem ze skutych kafli czy ścian. Lepiej także, nie mieszać odpadów, ponieważ po to się je wywozi z podziałem na segregacje, aby w aspekcie przepisów zostały wywiezione na konkretne wysypiska, składowiska lub do ekoportów.