poniedziałek, 14 kwiecień 2025 08:12

Warszawa buduje trzy nowe przejazdy bezkolizyjne

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Bezkolizyjne skrzyżowania w Warszawie Bezkolizyjne skrzyżowania w Warszawie Zdjęcie redakcyjne

Władze Warszawy oraz PKP PLK wspólnie realizują program poprawy bezpieczeństwa i komunikacji drogowej. W ramach projektu powstaną trzy strategiczne inwestycje: tunel w Wesołej, tunel w ul. Marsa oraz wiadukt w Rembertowie. Wszystkie mają rozładować korki i zapewnić mieszkańcom większy komfort.

Spis treści:

Tunel w Wesołej

Tunel na ul. Marsa

Wiadukt na ul. Chełmżyńskiej

Cel wspólny i przyszłość programu

Tunel w Wesołej

W Wesołej powstaje tunel drogowy o długości 180 metrów. Znajdą się w nim jezdnia, chodnik, ścieżka rowerowa i dojścia do przystanków.

Budowa ruszy w ciągu najbliższych miesięcy. Wcześniej powstaną tymczasowe przejazdy i perony.

Konsekwentnie realizujemy obietnice budowy bezkolizyjnych, bezpiecznych przejazdów przez linię kolejową nr 2. - Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy

Budowa skrzyżowań bezkolizyjnych znacząco poprawia bezpieczeństwo i komfort podróżowania. - Piotr Wyborski, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Tunel na ul. Marsa

W Rembertowie przygotowywana jest inwestycja w tunel pod ul. Marsa. Trwa przetarg, a wykonawca będzie miał 29 miesięcy na realizację.

Projekt przewiduje przebudowę dróg, nową infrastrukturę pieszo-rowerową i poprawę układu komunikacyjnego dzielnicy.

Wiadukt na ul. Chełmżyńskiej

Trzecia z inwestycji to wiadukt drogowy nad linią kolejową nr 2 w Rembertowie. Jego budowa już trwa, a zakończenie planowane jest na koniec 2025 roku.

Wiadukt rozwiąże problem korków i przerywanego ruchu na jednym z głównych połączeń w tej części Warszawy.

Wiadukt w ul. Chełmżyńskiej w Rembertowie już powstaje, a dziś podpisana została umowa na budowę tunelu w Wesołej. - Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy

Cel wspólny i przyszłość programu

Łączny koszt inwestycji to ponad 200 mln zł, z czego połowa pochodzi z budżetu miasta. Resztę zapewnia PKP PLK. Wszystkie działania są częścią programu budowy bezkolizyjnych przejazdów przez tory.

To infrastruktura ważna dla mieszkańców, którzy będą mogli sprawniej przejechać na drugą stronę torów bez uciążliwego stania w korkach.- Piotr Wyborski, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Rozważanych jest ponad 50 kolejnych lokalizacji. Warszawa stawia na bezpieczeństwo, płynność i nowoczesną infrastrukturę.

Przed nami kolejne zadania związane z budową skrzyżowań bezkolizyjnych, jesteśmy bowiem na etapie analiz ponad 50 wniosków w ramach programu wiaduktowego.- Piotr Wyborski, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

W najbliższych miesiącach ma się także rozpocząć budowa trzeciego, bezkolizyjnego przejazdu przez linię kolejową nr 2 – tunelu w ul. Marsa. - Agata Choińska-Ostrowska, rzeczniczka Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta

W trwającym przetargu na realizację tej inwestycji wpłynęły dwie oferty.- Agata Choińska-Ostrowska, rzeczniczka Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta

Wybrany wykonawca będzie miał 29 miesięcy na wybudowanie tunelu i przebudowę okolicznych dróg.- Agata Choińska-Ostrowska, rzeczniczka Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta

źródło: Nasze Miasto