Jakie treści powinny znaleźć się na stronie internetowej?
Klienci doceniają dobre teksty na stronie internetowej. Atrakcyjnie napisana oferta, ciekawy artykuł blogowy czy przyciągający uwagę opis produktowy daje możliwość zaangażowania odbiorcy. Najważniejszym elementem strony jest tekst na stronie głównej, ponieważ od niego zależy, czy użytkownik przejdzie do oferty. Musi zawierać najważniejsze informacje dotyczące działalności firmy, jednak bez zbędnych szczegółów. Jest to też miejsce na fragment marketingowy, w którym powinny być zawarte najważniejsze zalety oferowanych produktów czy usług. Równie ważne są dobre pomysły na treści do zakładek z ofertą, o firmie, a także opisy produktów lub usług. Powinny być zwięzłe, atrakcyjne i przyciągać uwagę odbiorcy.
Główne zasady pisania treści na stronę
Z marketingowego punktu widzenia content na stronie jest wizytówką marki i w znaczącym stopniu wpływa na jej wizerunek. Należy pamiętać, że teksty na stronę internetową muszą być pisane dla odbiorców, a nie samego brandu. Potencjalny klient powinien więc od razu poznać konkretną korzyść z wybrania oferty firmy. Przy redagowaniu tekstów niezwykle ważne są też styl i język dopasowany do grupy docelowej. Treści powinny zostać także ułożone w użyteczny sposób, aby odbiorca bez problemu umiał poruszać się po stronie. Równie ważne jest zoptymalizowanie strony pod pozycjonowanie – witrynę odwiedzi więcej użytkowników, jeżeli spełni wymagania stawiane przez wyszukiwarkę.
Teksty na stronę internetową – główne korzyści
Strona internetowa może dać firmie wiele korzyści, jednak aby to się stało, musi być profesjonalnie zaprojektowana i nasycona odpowiednimi treściami. Przede wszystkim powinna umożliwiać szybki kontakt z odbiorcami, nie tylko przez formularz kontaktowy, lecz także opcję live chat. Dobrze przygotowana strona, zgodna z aktualnymi trendami, zwiększa wiarygodność firmy w oczach klientów. W witrynie warto zawrzeć nie tylko ofertę, lecz także krótką historię brandu, portfolio jego klientów czy aktualności. Strona internetowa daje też duże możliwości pod kątem pozycjonowania – w treści powinny być zawarte słowa kluczowe zgodnie z zasadami SEO, dzięki czemu nasza witryna będzie plasowała się na wysokich miejscach w wyszukiwarce.
Aby strona osiągała założone cele i była przyjazna klientom, warto skorzystać z usług profesjonalnej agencji content marketingowej, która posiada zaplecze doświadczonych copywriterów czy grafików. Oprócz treści na stronę internetową agencja często oferuje też inne działania, takie jak marketing szeptany na forach, artykuły pod SEO, sponsorowane, eksperckie, formaty graficzne i inne materiały content marketingowe. Wszystkie one mogą budować rozpoznawalność marki i przekierowywać użytkowników na stronę brandu.