Pozycjonowanie lokalne Warszawa – charakterystyka strategii skupionej na miejscowym rynku
Kampanie lokalnego pozycjonowania mają na celu podniesienie pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania fraz związanych z konkretną lokalizacją. Przy stosowaniu takiej strategii w przypadku warszawskiej firmy słowa kluczowe powinny zatem obejmować nazwę miasta. Możliwe jest również pozycjonowanie na konkretną dzielnicę czy nawet ulicę – takie rozwiązanie może okazać się korzystniejsze przy sporej konkurencji.
Jest to świetny sposób na pozyskanie warszawskich klientów, którzy znajdują się w niewielkiej odległości od placówki firmy. Dzięki temu możemy liczyć na znacznie wyższy współczynnik konwersji – bliskość usług lub produktów z pewnością przełoży się na większe zainteresowanie ofertą. Z tego względu jest to preferowana metoda dla biznesów, które celują w działalność stacjonarną, na przykład barberów, salonów kosmetycznych, salonów tatuażu czy warsztatów mechanicznych w Warszawie. Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź stronę https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-warszawa/.
Czym cechuje się tzw. pozycjonowanie ogólne?
Tego typu kampanie sprawdzą się przede wszystkim w przypadku firm o ogólnokrajowym zasięgu działalności. Mogą to być sklepy prowadzące sprzedaż wysyłkową czy przedsiębiorstwa oferujące podobne usługi w różnych miejscach Polski. Z użyciem pozycjonowania ogólnego możemy liczyć na większy zasięg, jednak najczęściej wiąże się to również z niższym współczynnikiem konwersji. Frazy kluczowe nie będą w tym przypadku zawierać nazwy miasta lub dzielnicy – to sprawia, że uzyskanie wysokiej pozycji może być trudniejsze, lecz potencjał zwiększenia ruchu również jest zdecydowanie większy.
Pozycjonowanie lokalne kontra ogólnopolska strategia
W niektórych przypadkach będzie to dość trudny wybór. Aby podjąć odpowiednią decyzję, należy przede wszystkim zastanowić się nad tym, jaki rodzaj działalności chcemy promować. Firmy oferujące usługi lub sprzedaż stacjonarnie zdecydowanie skorzystają na pozycjonowaniu lokalnym. Co więcej, ze względu na niższe koszty i potencjalnie mniejszą konkurencję na konkretne frazy kluczowe może to być dobra opcja dla biznesów, które dopiero wchodzą na rynek. Warto przy tym zaznaczyć, że Warszawa jest także siedzibą wielu firm o ogólnopolskim zasięgu – z tego względu dla licznych przedsiębiorstw kampanie o szerszym zasięgu mogą mieć lepszy efekt.
Obydwa rodzaje pozycjonowania mają swoje wady i zalety, a ostateczny wybór powinien zależeć głównie od typu działalności i rodzaju firmy. Nic nie stoi także na przeszkodzie, by połączyć pozycjonowanie ogólne z pozycjonowaniem lokalnym na Warszawę – to ciekawy wybór na przykład dla firm prowadzących wiele oddziałów w różnych miastach. Niezależnie od wybranej opcji warto postawić na profesjonalne wsparcie, które może nam zaoferować na przykład specjalistyczna agencja SEO.