poniedziałek, 23 styczeń 2023 13:42

Jak zwiększyć konwersję podczas live'a sprzedażowego?

Oceń ten artykuł
(1 Głos)
live sprzedażowy live sprzedażowy mat.prasowe

Duże zainteresowanie live sprzedażowym nie świadczy jeszcze o sukcesie sklepu. Dużo ważniejsza jest konwersja sprzedaży. Zobaczmy, czym jest i jak ją zwiększyć.

 

Live sprzedażowy - co to?

Live sprzedażowy, zwany również live commerce i live shopping to sprzedawanie produktów podczas transmisji na żywo. Handel online odbywa się na wybranej platformie - najczęściej na Facebooku lub Instagramie. W live streaming sprzedażowym zwykle występuje jedna lub dwie osoby. Prezentują one oferowane produkty w czasie rzeczywistym - np. przymierzając je (w przypadku sklepów odzieżowych), czy używając ich do wykonania makijażu (w przypadku sklepów z kosmetykami). Podczas takiego live streaming, oglądający wchodzą w interakcje z prowadzącymi, mogą zadawać pytania dotyczące wymiarów czy zastosowania danego produktu albo wyrazić chęć zakupu. Transmisje online, podczas których prowadzona jest sprzedaż cieszą się dużym uznaniem ze strony klientów, gdyż są bardzo szybkie, wygodne i mają przyjazną formę. Live sprzedażowy to stosunkowo nowy, ale bardzo popularny trend w ecommerce. Na świecie, pierwszy live sprzedażowy został zorganizowany na targach w Chinach przez Alibaba i okazał się dużym sukcesem. Na rynku rodzimym, sprzedażowe transmisje online zaczęły pojawiać się początkowo tylko u sprzedawców handlujących odzieżą, ale wraz z biegiem czasu zaczęli wykorzystywać je również przedstawiciele firm z innych branż, np. beauty.

Konwersja i konwersja sprzedaży

Konwersje to działania, które są podejmowane przez potencjalnych klientów, będące odpowiedzią na prowadzone przez firmę strategie marketingowe. Działania te są zaplanowane przez sprzedawcę i mogą mieć różny charakter np. zapisanie się do newslettera, zarejestrowanie na stronie czy dodanie produktów do koszyka. Są to więc wszelkie czynności, które zmieniają biernego użytkownika w aktywnego i mogą prowadzić do zdobycia nowego klienta i dokonania przez niego zakupu. Ta ostatnia czynność, czyli zakup produktu to konwersja sprzedaży, czyli moment, w którym użytkownik odwiedzający stronę przekształca się w klienta.

Jak zwiększyć konwersję podczas live'a sprzedażowego?

Nad konwersją i konwersją sprzedaży można pracować. Aby była większa, przedsiębiorcy działający w e-commerce stosują szereg zabiegów pozwalających poprawić wskaźnik konwersji. Istnieją sposoby na zwiększenie konwersji, które mogą wykorzystać również firmy sprzedające swoje towary za pośrednictwem live sprzedażowych. Zobaczmy, jakie działania mogą podjąć osoby prowadzące handel tym sposobem.

  • Jakość live streaming - doskonała jakość transmisji to absolutna podstawa. Nikt nie kupi sprzedawanego produktu, jeśli nie będzie mógł go dokładnie obejrzeć przez niewyraźny obraz lub nie usłyszy jego specyfikacji w wyniku zacinającego się dźwięku.
  • Ładna przestrzeń i odpowiedni prowadzący - Transmisje online powinny odbywać się w reprezentatywnych miejscach. Nie muszą to być wyszukane salony z dużą ilością dekoracji. Jest to wręcz nawet niewskazane, gdyż bogate ozdoby mogłyby odciągnąć uwagę od sprzedawanych produktów. Mimo to, przestrzeń powinna być czysta i urządzona prosto, ale ze smakiem. Ważne jest również odpowiednie oświetlenie, aby wszystkie produkty były dobrze widoczne dla widzów. Podczas live streaming sprzedażowego dużą rolę odgrywa prowadzący. Musi to być osoba, która doskonale zna firmę i jej asortyment oraz jest jednocześnie bardzo komunikatywna i przekonująca.
  • Plan działania - live shopping nie powinien być chaotyczny, dlatego przed transmisją warto zaplanować co i w którym momencie chcemy pokazać. Dzięki temu, sprzedaż przebiegnie sprawnie i płynnie.
  • Współpraca z influrencerami - w obecnych czasach, nic tak nie działa na wyobraźnie internautów jak zdanie ich ulubionego influrencera. Zgodnie z wieloma przeprowadzanymi badaniami, fakt polecenia danego produktu przez influrencera sprawił, że sprzedaż tego dobra wzrosła nawet o kilkadziesiąt procent. Z tego względu, zaangażowanie wpływowych osób do streamingów sprzedażowych może przyciągnąć widzów do transmisji i sprawić, że kupią oni większą ilość produktów.
  • Rolety okienne i plisy - funkcjonalność i estetyka w jednym
    Rolety okienne i plisy - funkcjonalność i estetyka w jednym

    Rolety okienne i plisy to dwa rodzaje osłon okiennych, które cieszą się coraz większą popularnością. Oba rozwiązania mają wiele zalet, które sprawiają, że są idealne do każdego domu i biura.

    Napisano piątek, 01 grudzień 2023 09:58
  • Nabycie nieruchomości na licytacji komorniczej
    Nabycie nieruchomości na licytacji komorniczej

    Nabycie nieruchomości na licytacji komorniczej może być atrakcyjnym sposobem na zakup domu lub mieszkania za znacznie niższą cenę niż na rynku pierwotnym lub wtórnym. Proces ten jednak nie jest pozbawiony ryzyka. Poniżej przedstawiamy najważniejsze zalety i wady tej formy nabycia nieruchomości.

    Napisano wtorek, 28 listopad 2023 12:04
  • Czerwona bransoletka
    Czerwona bransoletka

    Czerwona bransoletka to biżuteria, którą warto nosić na co dzień. Okazuje się, że błyskotka tego typu może przynosić szczęście, dlatego wzbudza ogromne zainteresowanie wśród kobiet. Jaką bransoletkę wybrać? Czym cechują się czerwone bransoletki?

    Napisano wtorek, 28 listopad 2023 12:01
  • Drgawki gorączkowe u dziecka - czym są i jak udzielić pierwszej pomocy?
    Drgawki gorączkowe u dziecka - czym są i jak udzielić pierwszej pomocy?

    Drgawki gorączkowe u dzieci są zjawiskiem, które może wywoływać niepokój wśród rodziców i opiekunów. Oto szczegółowy artykuł, który wyjaśnia, co to są drgawki gorączkowe, ich przyczyny, objawy, postępowanie w przypadku ich wystąpienia oraz ogólne ryzyko i statystyki dotyczące tego stanu.

    Napisano piątek, 24 listopad 2023 19:17
  • Kancelaria doradztwa restrukturyzacyjnego i upadłościowego
    Kancelaria doradztwa restrukturyzacyjnego i upadłościowego

    Pandemia, wojna za naszą wschodnią granicą, inflacja, postępujące zmiany klimatyczne – w ostatnich latach przedsiębiorcy i rolnicy w Polsce nie mają łatwo. Rosnące koszty prowadzenia działalności sprawiają, że wiele osób decyduje się na zamknięcie działalności lub restrukturyzację firmy. Tylko w 2022 roku do rejestru CEIDG wpłynęło 152 tys. wniosków o likwidację. Niezależnie od tego, czy przygotowujesz postępowanie upadłościowe czy restrukturyzację – warto przez ten proces przejść przy asyście prawnika.

    Napisano czwartek, 23 listopad 2023 09:54