poniedziałek, 23 styczeń 2023 13:42

Jak zwiększyć konwersję podczas live'a sprzedażowego?

Oceń ten artykuł
(1 Głos)
live sprzedażowy live sprzedażowy mat.prasowe

Duże zainteresowanie live sprzedażowym nie świadczy jeszcze o sukcesie sklepu. Dużo ważniejsza jest konwersja sprzedaży. Zobaczmy, czym jest i jak ją zwiększyć.

 

Live sprzedażowy - co to?

Live sprzedażowy, zwany również live commerce i live shopping to sprzedawanie produktów podczas transmisji na żywo. Handel online odbywa się na wybranej platformie - najczęściej na Facebooku lub Instagramie. W live streaming sprzedażowym zwykle występuje jedna lub dwie osoby. Prezentują one oferowane produkty w czasie rzeczywistym - np. przymierzając je (w przypadku sklepów odzieżowych), czy używając ich do wykonania makijażu (w przypadku sklepów z kosmetykami). Podczas takiego live streaming, oglądający wchodzą w interakcje z prowadzącymi, mogą zadawać pytania dotyczące wymiarów czy zastosowania danego produktu albo wyrazić chęć zakupu. Transmisje online, podczas których prowadzona jest sprzedaż cieszą się dużym uznaniem ze strony klientów, gdyż są bardzo szybkie, wygodne i mają przyjazną formę. Live sprzedażowy to stosunkowo nowy, ale bardzo popularny trend w ecommerce. Na świecie, pierwszy live sprzedażowy został zorganizowany na targach w Chinach przez Alibaba i okazał się dużym sukcesem. Na rynku rodzimym, sprzedażowe transmisje online zaczęły pojawiać się początkowo tylko u sprzedawców handlujących odzieżą, ale wraz z biegiem czasu zaczęli wykorzystywać je również przedstawiciele firm z innych branż, np. beauty.

Konwersja i konwersja sprzedaży

Konwersje to działania, które są podejmowane przez potencjalnych klientów, będące odpowiedzią na prowadzone przez firmę strategie marketingowe. Działania te są zaplanowane przez sprzedawcę i mogą mieć różny charakter np. zapisanie się do newslettera, zarejestrowanie na stronie czy dodanie produktów do koszyka. Są to więc wszelkie czynności, które zmieniają biernego użytkownika w aktywnego i mogą prowadzić do zdobycia nowego klienta i dokonania przez niego zakupu. Ta ostatnia czynność, czyli zakup produktu to konwersja sprzedaży, czyli moment, w którym użytkownik odwiedzający stronę przekształca się w klienta.

Jak zwiększyć konwersję podczas live'a sprzedażowego?

Nad konwersją i konwersją sprzedaży można pracować. Aby była większa, przedsiębiorcy działający w e-commerce stosują szereg zabiegów pozwalających poprawić wskaźnik konwersji. Istnieją sposoby na zwiększenie konwersji, które mogą wykorzystać również firmy sprzedające swoje towary za pośrednictwem live sprzedażowych. Zobaczmy, jakie działania mogą podjąć osoby prowadzące handel tym sposobem.

  • Jakość live streaming - doskonała jakość transmisji to absolutna podstawa. Nikt nie kupi sprzedawanego produktu, jeśli nie będzie mógł go dokładnie obejrzeć przez niewyraźny obraz lub nie usłyszy jego specyfikacji w wyniku zacinającego się dźwięku.
  • Ładna przestrzeń i odpowiedni prowadzący - Transmisje online powinny odbywać się w reprezentatywnych miejscach. Nie muszą to być wyszukane salony z dużą ilością dekoracji. Jest to wręcz nawet niewskazane, gdyż bogate ozdoby mogłyby odciągnąć uwagę od sprzedawanych produktów. Mimo to, przestrzeń powinna być czysta i urządzona prosto, ale ze smakiem. Ważne jest również odpowiednie oświetlenie, aby wszystkie produkty były dobrze widoczne dla widzów. Podczas live streaming sprzedażowego dużą rolę odgrywa prowadzący. Musi to być osoba, która doskonale zna firmę i jej asortyment oraz jest jednocześnie bardzo komunikatywna i przekonująca.
  • Plan działania - live shopping nie powinien być chaotyczny, dlatego przed transmisją warto zaplanować co i w którym momencie chcemy pokazać. Dzięki temu, sprzedaż przebiegnie sprawnie i płynnie.
  • Współpraca z influrencerami - w obecnych czasach, nic tak nie działa na wyobraźnie internautów jak zdanie ich ulubionego influrencera. Zgodnie z wieloma przeprowadzanymi badaniami, fakt polecenia danego produktu przez influrencera sprawił, że sprzedaż tego dobra wzrosła nawet o kilkadziesiąt procent. Z tego względu, zaangażowanie wpływowych osób do streamingów sprzedażowych może przyciągnąć widzów do transmisji i sprawić, że kupią oni większą ilość produktów.
  • Skandal w metrze w Warszawie. Nietrzeźwy mężczyzna zaatakował pasażerkę
    Skandal w metrze w Warszawie. Nietrzeźwy mężczyzna zaatakował pasażerkę

    W czwartek 6 listopada w warszawskim metrze doszło do niebezpiecznego zdarzenia. Nietrzeźwy mężczyzna zaatakował kobietę z niepełnosprawną córką w wagonie linii M1. Na miejsce wezwano policję, a napastnik został zatrzymany i ukarany. To kolejny w ostatnim czasie incydent w stołecznej komunikacji miejskiej – więcej tutaj.

    Napisano piątek, 07 listopad 2025 15:54
  • Powikłania po zabiegach estetycznych – jak je rozpoznać i kiedy reagować?
    Powikłania po zabiegach estetycznych – jak je rozpoznać i kiedy reagować?

    Medycyna estetyczna rozwija się dynamicznie, a zabiegi poprawiające wygląd stały się powszechne. Wraz ze wzrostem popularności rośnie jednak potrzeba świadomości na temat możliwych powikłań. Nie każdy efekt zabiegu jest zgodny z oczekiwaniami, a niektóre reakcje wymagają konsultacji ze specjalistą. Warto wiedzieć, jakie objawy uznać za naturalne, a które powinny skłonić do wizyty u lekarza.

    Napisano czwartek, 06 listopad 2025 11:47
  • Poważny incydent na stacji Centrum. Metro Warszawskie potwierdza wypadek pasażera
    Poważny incydent na stacji Centrum. Metro Warszawskie potwierdza wypadek pasażera

    W środę rano w warszawskim metrze doszło do poważnego zdarzenia z udziałem pasażera. Sytuacja miała miejsce na stacji Centrum linii M1. W wyniku wypadku zamknięto aż siedem stacji. Metro Warszawskie wstrzymało ruch między Wilanowską a Dworcem Gdańskim, a na trasie kursuje komunikacja zastępcza. Dla pasażerów poruszających się po Śródmieściu przydatny będzie materiał o utrudnieniach w komunikacji szynowej zablokowany tramwaj w centrum Warszawy.

    Napisano środa, 05 listopad 2025 13:28
  • Panele ogrodzeniowe – każdy rodzaj ma zalety i wady
    Panele ogrodzeniowe – każdy rodzaj ma zalety i wady

    Ogrodzenia są niemal niezbędnym elementem w wyznaczaniu i ochronie przestrzeni. Spośród różnych dostępnych na rynku typów, ogrodzenia panelowe cieszą się dużą popularnością. Dzięki swojej wszechstronności i różnorodności wykorzystywanych materiałów, panele ogrodzeniowe wydają się być rozwiązaniem odpowiednim do wielu potrzeb. Jednak jak każda opcja, panele ogrodzeniowe mają zarówno zalety, jak i wady.

    Napisano środa, 05 listopad 2025 11:00
  • Wypadek na Południowej Obwodnicy Warszawy – 6 km korka
    Wypadek na Południowej Obwodnicy Warszawy – 6 km korka

    Wtorkowy poranek przyniósł duże utrudnienia na trasie S2 w Warszawie. Na Południowej Obwodnicy doszło do kolizji dwóch samochodów osobowych. Ruch został spowolniony na kilka kilometrów. Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość. Na miejscu pracują wszystkie służby ratunkowe i policja kierująca ruchem.

    Napisano wtorek, 04 listopad 2025 10:34