Wydrukuj tę stronę
czwartek, 27 maj 2021 11:33

Odmroź swój biznes na wiosnę! Lody w czasie pandemii

Oceń ten artykuł
(1 Głos)
automaty do produkcji lodów automaty do produkcji lodów pixabay

Rok 2020 przyniósł ze sobą duży kryzys, uderzający w branżę gastronomiczną. Zarówno producenci lodów, jak i właściciele lodziarni z wytęsknieniem czekali na rozpoczęcie sezonu, który na ten moment stanął pod znakiem zapytania.

Trudno przewidzieć, jakie będą reakcje konsumentów, jednak nie przyglądaj się im biernie i podejmij odpowiednie działania, by rozwinąć swoją firmę.

Pokaż się w sieci

Obserwując każdą branżę, nie tylko gastronomiczną, zauważysz, że działania firm przenoszone są do internetu. Strony www, media społecznościowe, e-sklepy to najlepszy sposób, by dotrzeć do potencjalnych klientów. Jeśli Twoja lodziarnia nie ma konta na Facebooku lub Instagramie to koniecznie o to zadbaj, ponieważ w opinii wielu osób ona po prostu nie istnieje. Social media pozwalają na aktywny kontakt z konsumentem i efektywne budowanie własnej marki.

Lody na wynos – bezpieczna opcja

Na ten moment nie ma innej możliwości serwowania lodów, aniżeli na wynos. Swoją ofertę dostosuj jednak do klientów. Zacznij od opakowań, które powinny być estetyczne, funkcjonalne, a przede wszystkim w odpowiednich rozmiarach, tak, by każdy mógł wybrać odpowiedni dla siebie. Podobnie sytuacja wygląda z lodami – stwórz klientom możliwość samodzielnego łączenia i wybierania smaków. Zaopatrz się w wysokiej klasy automaty do produkcji lodów i zachęcaj jakością. Pokaż, że pomimo ograniczeń, Twój lokal nadal oferuje smakowite, indywidualnie skomponowane desery z myślą o każdym kliencie.

Jak przygotować się do dostawy

Dostawa do domu zdecydowanie jest wygodna dla klientów. Od przedsiębiorcy wymaga jednak odpowiedniego przygotowania. Powracając do tematu opakowań, pamiętaj, by posiadać też większe rozmiary. Niewielkie pudełka wielkości jednej porcji nie będą się opłacać zarówno klientowi, jak i Tobie. Optymalnie będzie, jeśli pomieszczą 0,5 kg oraz 1kg mrożonych słodkości, takich jak lody włoskie czy rzemieślnicze.

Równie ważny jest transport. Warto mieć własne auto z wbudowaną chłodnią lub na niewielkie odległości dowozić za pomocą Uber Eats czy Glovo. Innym rozwiązaniem, jest także mobilny konserwator do lodów.

Jeśli nie dowóz to co?

Jeśli nie masz możliwości dowożenia do klientów ich ulubionych deserów to zadbaj o uatrakcyjnienie oferty o nowe produkty i smaki. Stawiaj na wyjątkowe połączenia oraz wyśmienite desery lodowe. Nie zapominaj o świeżych owocach, kolorowych posypkach i rozmaitych dodatkach, które zachwycą podniebienia łasuchów. Pamiętaj też o odpowiednim wyeksponowaniu swoich smakołyków. Dzięki temu nikt nie przejdzie obojętnie obok Twojej lodziarni.